Redats 04-02-11, Indikátor povolení matic Checklink, 32mm, Ø 35mm

Kód: 04-02-11
69 Kč 57,02 Kč bez DPH
Skladem (>5 ks)
Můžeme doručit do:
26.11.2024
Možnosti doručení
  • indikátor povolení matic Checklink
  • levný a jednoduchý způsob ke zvýšení bezpečnosti

Detailní informace

Detailní popis produktu

  • indikátor Checklink je systémem dvou indikátorů Checkpoint spojených pružným pásem, který se natáhne, když se jedna z matic pohybuje, což dává jasný signál o vzniku vůle
  • další výhodou indikátorů Checklink je blokování již uvolněné matice proti dalšímu uvolnění a nakonec úplné odšroubování
  • jasně žlutá barva na sebe okamžitě upozorní a usnadní hledání chybných spojení
  • levný a jednoduchý způsob ke zvýšení bezpečnosti na silnicích
  • velikost na klíč: 32 mm
  • průměr: 35 mm

Jak to funguje?

  • po utažení matic správným utahovacím momentem jednoduše nasuňte indikátor na sousední matice kol
  • i ten nejmenší pohyb matice je signalizován roztažením nebo ohnutím spojovací pásky, která je dobře viditelná
  • teď už zbývá jen obejít vozidlo, než se vydáte na cestu, a ujistit se, že kole je správně utaženo

Další výhody používání Checklink

  • indikátory mohou signalizovat různé typy abnormalit v činnosti brzd, ložisek nebo nábojů, které mají za následek extrémně vysokou teplotu koncentrovanou ve středu kola
  • teplo se také přenáší na upevňovací šrouby a poté na matice, což zase způsobí zvlnění hrotů indikátoru, což je snadno pozorovatelné a umožňuje včas reagovat a vyhnout se dalšímu poškození
  • tohoto efektu je dosaženo použitím speciální směsi polymerů, které reagují na dostatečně vysokou teplotu

Proč Checklink?

  • indikátor Checklink není obyčejný plast, se kterým se můžeme setkat každý den, ale jedná se o kompozitní směs vybranou tak, aby poskytovala jak velkou pevnost a tuhost, tak odolnost proti různým povětrnostním podmínkám bez ztráty flexibility, díky čemuž vám indikátory Checklink umožňují:
    • snadná montáž na matici a zároveň zajištění, že po nasazení nepovolí nebo nespadnou za jízdy  
    • vícenásobné použití bez obav z ohýbání, uvolnění zoubkovaného ráfku nebo rozbití materiálu

Odkud pochází vůle v maticích / čepech?
Mezi nejčastější důvody zmíněné inspektory silniční dopravy patří:

  • příliš slabé utažení, tj. použití příliš malého točivého momentu
  • zkroucené kolíky, tj. utažení s příliš velkou silou
    (Populární u některých řidičů, a dokonce i servisních techniků, tato metoda ve skutečnosti spíše snižuje, než zvyšuje kontaktní sílu natažením vinutí matice nebo závitu nad jeho jmenovitou sílu - zvláště když se jedná o opakovaný postup.)
  • rychlá změna teplot (oběma směry)
    (například kola byla namontována v teplé dílně a potom vozidlo jede na parkoviště v mrazivém dni, nebo v noci mrzlo a denní teploty byly hodně vyšší - pod vlivem „smrštění“ nebo při „natažení“ materiálu dojde ke ztrátě upínací síly)
  • poškozené, opotřebované nebo znečištěné závity nebo zakřivené montážní otvory
    (rez, špína, písek nebo kovové třísky - jakákoli kontaminace, která se dostane na závit nebo mezi matici a kolo, naruší moment, protože k překonání této síly se použije určitá část této síly tření, nikoli skutečný tlak matice.)

Jak může jedna uvolněná matice způsobit odtržení kola?

  • jeden uvolněný kolík vytváří dominový efekt
  • všechny svislé, odstředivé a boční síly, jakož i vibrace a rázy jsou nyní nerovnoměrně rozloženy na zbývající šrouby, zejména na sousední šrouby, které nyní podléhají a uvolňují se při mnohem nižším namáhání
  • k ohnutí nebo zlomení šroubů, a tím k posunutí kola vzhledem k náboji stačí jen několik uvolněných matic
  • od tohoto momentu je zapotřebí jen málo pro dodatečné boční síly k únavě materiálu kolíků a matic, což má za následek náhlé oddělení kola

To se mě netýká...

  • i když v Česku nejsou podrobné statistiky nehod těžkých nákladních vozidel, nehody způsobené odpadnutím kola jsou časté v USA, kde studie naznačují, že dochází k 40 až 60 nekontrolovaným odpadnutí kol za týden, z nichž 20 způsobují vážné nehody - 50% z nich jsou způsobeny uvolněnými maticemi 
  • není tedy pochyb o tom, že nedostatečné systematické ovládání utahování kol způsobuje skutečné nebezpečí na silnici

Doplňkové parametry

Kategorie: Nářadí pro pneuservis
hmotnost: 0,1

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: