Redats 04-02-14, Indikátor povolení matic Checkpoint, 33mm, Ø 36mm
Kód: 04-02-14Související produkty
Detailní popis produktu
- jasně žlutá barva na sebe okamžitě upozorní a usnadní hledání chybných spojení
- levný a jednoduchý způsob ke zvýšení bezpečnosti na silnicích
- velikost na klíč: 33 mm
- průměr: 36 mm
Jak to funguje?
- po utažení matic správným utahovacím momentem jednoduše položte prsty na indikátory na každé z matic kola tak, aby šipky sousedních indikátorů směřovaly k sobě
- i ten nejmenší pohyb matice, signalizovaný změnou polohy šipky, je detekován jediným pohledem na kolo
- teď už zbývá jen obejít auto, než se vydáte na cestu, a ujistit se, že každé kolo je správně utaženo
Další výhody používání Checkpoint
- indikátory mohou signalizovat různé typy abnormalit v činnosti brzd, ložisek nebo nábojů, které mají za následek extrémně vysokou teplotu koncentrovanou ve středu kola
- teplo se také přenáší na upevňovací šrouby a poté na matice, což zase způsobí zvlnění hrotů indikátoru, což je snadno pozorovatelné a umožňuje včas reagovat a vyhnout se dalšímu poškození
- tohoto efektu je dosaženo použitím speciální směsi polymerů, které reagují na dostatečně vysokou teplotu
Proč Checpoint?
- indikátor Checkpoint není obyčejný plast, se kterým se můžeme setkat každý den, ale jedná se o kompozitní směs vybranou tak, aby poskytovala jak velkou pevnost a tuhost, tak odolnost proti různým povětrnostním podmínkám bez ztráty flexibility, díky čemuž vám indikátory Checkpoint umožňují:
- snadná montáž na matici a zároveň zajištění, že po nasazení nepovolí nebo nespadnou za jízdy
- vícenásobné použití bez obav z ohýbání, uvolnění zoubkovaného ráfku nebo rozbití materiálu
Odkud pochází vůle v maticích / čepech?
Mezi nejčastější důvody zmíněné inspektory silniční dopravy patří:
- příliš slabé utažení, tj. použití příliš malého točivého momentu
- zkroucené kolíky, tj. utažení s příliš velkou silou
(Populární u některých řidičů, a dokonce i servisních techniků, tato metoda ve skutečnosti spíše snižuje, než zvyšuje kontaktní sílu natažením vinutí matice nebo závitu nad jeho jmenovitou sílu - zvláště když se jedná o opakovaný postup.) - rychlá změna teplot (oběma směry)
(například kola byla namontována v teplé dílně a potom vozidlo jede na parkoviště v mrazivém dni, nebo v noci mrzlo a denní teploty byly hodně vyšší - pod vlivem „smrštění“ nebo při „natažení“ materiálu dojde ke ztrátě upínací síly) - poškozené, opotřebované nebo znečištěné závity nebo zakřivené montážní otvory
(rez, špína, písek nebo kovové třísky - jakákoli kontaminace, která se dostane na závit nebo mezi matici a kolo, naruší moment, protože k překonání této síly se použije určitá část této síly tření, nikoli skutečný tlak matice.)
Jak může jedna uvolněná matice způsobit odtržení kola?
- jeden uvolněný kolík vytváří dominový efekt
- všechny svislé, odstředivé a boční síly, jakož i vibrace a rázy jsou nyní nerovnoměrně rozloženy na zbývající šrouby, zejména na sousední šrouby, které nyní podléhají a uvolňují se při mnohem nižším namáhání
- k ohnutí nebo zlomení šroubů, a tím k posunutí kola vzhledem k náboji stačí jen několik uvolněných matic
- od tohoto momentu je zapotřebí jen málo pro dodatečné boční síly k únavě materiálu kolíků a matic, což má za následek náhlé oddělení kola
To se mě netýká...
- i když v Česku nejsou podrobné statistiky nehod těžkých nákladních vozidel, nehody způsobené odpadnutím kola jsou časté v USA, kde studie naznačují, že dochází k 40 až 60 nekontrolovaným odpadnutí kol za týden, z nichž 20 způsobují vážné nehody - 50% z nich jsou způsobeny uvolněnými maticemi
- není tedy pochyb o tom, že nedostatečné systematické ovládání utahování kol způsobuje skutečné nebezpečí na silnici
Doplňkové parametry
Kategorie: | Nářadí pro pneuservis |
---|---|
hmotnost: | 0,1 |
Položka byla vyprodána… |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat hodnocení
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.